Traian Blogsescu

Basescu - World Blogging Forum

Tocmai ce m-am întors (cu o leacă de întârziere, ce e drept) de la World Blogging Forum (WBF 2009). Prima zi. Da, ştiu, nu e live blogging ceea ce vă ofer. Dar e ardelean-ish blogging. Adică am stat. Am gândit problema. Şi-acum îmi exprim opinia. Despre temele abordate şi opiniile bloggerilor prezenţi au mai scris şi alţii. Chinezu sau Sorin Tudor, par egzamplă. Veţi găsi la ei o sinteză despre ce s-a vorbit la Palatul Parlamentului.

Impresia mea, per ansamblu, e de eveniment mijtoc. Pentru simplul motiv că blogosfera are nevoie de coborârea cu picioarele pe pâmânt. Oamenii care tastează trebuie să nu uite să vorbească! Vorba unei colege: mai multă informaţie nu înseamnă, neapărat, mai multă înţelegere. Ba din contră! Cei prezenţi, fiecare după puterile lui, va avea responsabilitatea de a împărtăşi pe limba lui, publicului său, concluziile acestui forum. Şi cred că liniile care urmează a fi trasate vor ajuta pe viitor ca activitatea de blogging să câştige la capitolul calitate, înţelegere şi corectitudine.

Eu vă voi oferi, în continuare, o altfel de analiză. Bineînţeles că v-aţi dat seama despre ce! Sau despre cine. Din titlu. Un titlu bun, de altfel, pentru că vă zice din start despre cine am ales eu să vorbesc.

Şi a fost în sală singurul candidat la prezidenţiale fără blog. Iar Traian Băsescu, căz doară despre el era vorba, a ales să vorbească despre bloguri. Şi rău a făcut, după cum v-aţi putea da seama chiar şi din filmările astea!

Mai jos aveţi câteva din notiţele luate de mine, pe fugă. Bulletul principal e ideea preşedintelui, iar cel secundar reprezintă observaţiile mele punctuale (duh!).

  • Mare parte din blogurile româneşti (100.000 în viziune prezidenţială!) sunt politice.
    • Mihnea, în cercetarea lui, spune altceva. Din câte ştiu eu…monitoriza cam o mie de bloguri care comentează teme politice.
  • Internetul nu este influenţat de factori economici şi politici.
    • Dacă ar fi stat şi la intervenţiile bloggerilor de afară, ar fi crezut altceva. Mă refer mai ales la cele spuse de Zhou Shuguang (China) şi Wael Abbass (Egipt), doi bloggeri care le tastează în nişte regimuri nu tocmai prietenoase cu fridăm of spici-ul.
  • Presa din România este dominată în proporţie de 80% de privaţi. Atac direct şi indirect la marile trusturi. Şi Internetul intră în acest joc.
    • Decât TVR şi ziare de stat, cam ca în anii ‘90, prefer o presă mogulizată şi privatizată până-n măduva cablurilor de transmisie. Pentru simplul motiv că unde-s mulţi….s-or găsi câţiva care să asculte şi Cealaltă Opinie. Oricărui om i-ar aparţine acea opinie.
  • Există ţări unde libertatea de a comunica pe Internet a devenit incomodă. Regăsim ţări ca Georgia sau Moldova. În ceea ce priveşte Republica Moldova, preşedintele ştie de revoluţia Twitter de la Chişinău.
    • Dacă era meşeriaş, s-ar fi dat mare cu a sa campanie pe net de acum 5 ani. Trebuia să dezvolte un pic tema contului personal de pe Twitter.
  • Bloggerii prezenţi sunt nişte lideri ai Internetului.
    • Ăăăăă, nu! Exprimare nefericită. Cumva exagerat, totuşi!
  • Concluzie: autoreglementare.
    • Un fel de referendum online? Autoreglementare seamănă cu autoguvernarea UDMR-istă. Vorba preşedintelui de la Budapesta: Autonomie?! Niciodată! Cam aşa şi cu autoreglementarea Internetului, părerea mea. J
  • Problema reglementării Internetului nu trebuie lăsată pe mâna statelor.
    • Problema reglementării Internetului este o falsă problemă. Aşa ceva nu se va întâmpla. Never ever!

În opinia mea, preşedintele Traian Băsescu a pierdut o cursă deosebit de importantă în contextul electoral actual. Vorbesc despre relaţia sa cu Internetul. La capitolul acesta nu ai nevoie de un sondaj ca să-ţi dai cu părerea despre ce campanie online arată mai bine sau este mai eficientă. Iar prezenţa sa la acest forum, pe lângă alte motive de campanie, a ţinut şi de fosta sa poziţionare de preşedinte cool. Nu ştiu, însă, în ce măsură mai poate reveni la acea imagine din trecut.

Să ne înţelegem! Vorbesc despre un politician care, în opinia mea, a reuşit să ridice ştacheta internaută (cel puţin pe zona comunicării politice online) în campaniile precedente în care a fost implicat. Cu toate acestea, discursul preşedintelui a reuşit să îmi ofere azi o imagine foarte clară a unei forme fără fond. Nu ştia despre ce vorbeşte. Sau dacă ştia, a ales extrem de prost anumite cuvinte şi informaţii pe care să le prezinte celorlalţi participanţi. Şi e de înţeles. De la un search pe Google la a vorbi despre blogosfere, twitter şi reţele sociale este distanţă lungă! Mă rog. Cam atât. Cu toate astea, acelaşi Mihnea ţine să îmi contrazică toate spusele de mai sus, prezentând un viral reuşit al preşedintelui.

Am promis aici că voi veni cu o analiză mai amplă despre cum mi se pare campania electorală actuală pe zona de online. Când timpul îmi va permite (şi trebuie să îmi permită!) voi scrie pe larg. Şi voi avea grijă să vă reamintesc şi de Traian Băsescu, Înaltul Patron al Blogosferei.

Autor: Paul Aparaschivei

Sursa foto: Luca Sartori

2 gânduri despre &8222;Traian Blogsescu&8221;

  1. Foarte interesante opiniile presedintelui…

    Si mai interesanta este actiunea, care e complet paralela cu discursul.

    Cred ca s-a auzit de: http://www.traianbasescu.ro vs. http://www.traianbasescu.org

    Cum explica presedintele confiscarea unui domeniu .ro (facuta in stil 1950 – peste noapte si fara avertisment) si mutarea site-ului pe un alt domeniu, pe un alt server?

    E plin netul de povestea asta…

    Iar discursul presedintelui e plin de soparle…

  2. Pingback: Prezenta in online a candidatilor – Traian Basescu « Manualul de politica

Lasă un răspuns

